» Blog » Hamilton

Hamilton Khaki Aviation Takeoff recenzie – Cronometrul pilotului Dario Costa

Taguri: Recenzii | Hamilton | Pentru bărbați | Clasice | Aviație

23.3.2022 | 6 MIN

Când deschizi prima dată cutia, te întrebi dacă este într-adevăr un ceas sau un cronometru. Și dacă este doar pentru spectacol sau dacă poate fi purtat. Hamilton TakeOff Automatic Chronograph Dario Costa este cu siguranță o afacere unică care nu ar trebui să scape fanilor piloților mecanici. Iar faptul că este cu adevărat demn de atenție va fi evident (sper) din fiecare rând al recenziei de astăzi.

Totul la acest ceas este diferit și totul este cool (se mai folosește acest cuvânt? Probabil că nu, dar este potrivit în acest caz). Cutia are un design neconvențional, o mică surpriză înăuntru, iar ceasul în sine este original în sine. În detalii. Și despre asta este vorba în acest segment limitat. Dar haideți să o luăm pas cu pas.

TakeOff se inspiră din piloții clasici. Hamilton a fost asociat cu ceasurile de pilot de câțiva ani. Fie că a fost vorba de modelele folosite în timpul războiului mondial sau de recenta colaborare cu Air Zermatt.

Istoria lui Hamilton: lunga călătorie de la căile ferate americane sub aripa companiei elv
17.5.2022
Istoria lui Hamilton: lunga călătorie de la căile ferate americane sub aripa companiei elv

Lăsând la o parte aceste legături, designul și încorporarea ceasului într-o cutie specială, legătura cu pilotul acrobatic Dario Costa rămâne probabil cea mai mare atracție de marketing. A doborât un record mondial când a devenit prima persoană din lume care a zburat printr-un tunel.

Întregul eveniment Tunnel Pass a fost programat pentru 4 septembrie 2021. Costa a trebuit să zboare cu aeronava sa Zivko Edge 540 prin tunelul dublu Çatalca din Turcia. A fost periculos din mai multe motive. Abia dacă exista un spațiu de 4 metri deasupra aeronavei, astfel că o mică abatere de la curs l-ar fi putut costa viața la o viteză medie de 245 km/h.

Akrobatický letec Dario Costa. S Hamiltony na ruce

Aviatorul acrobat Dario Costa. Cu Hamiltons pe mână

A trebuit să copieze curbura tunelului în timpul zborului, dar mai ales a trebuit să se descurce cu vânturile din jur care se jucau cu avionul. Mai ales în zona dintre cele două tuneluri. Dar riscul a dat roade, iar italianul Dario Costa a intrat în Cartea Recordurilor Guinness cu cinci recorduri: cel mai lung zbor în tunel cu un avion (1730 m), primul zbor în tunel cu un avion, cel mai lung zbor sub un obstacol fix, primul zbor prin două tuneluri și prima decolare dintr-un tunel.

Întregul zbor a durat 43 de secunde și a fost însoțit de un ceas Hamilton TakeOff în cabina de pilotaj. Posibilitatea de a pune carcasa în cabina de pilotaj este de fapt unul dintre cele mai interesante lucruri la acest ceas.

Costa si sundal hodinky z řemínku a nasadil do kokpitu.

Costa și-a luat ceasul de pe curea și l-a pus în cabina de pilota.

Iar ceea ce îi va face pe viitorii proprietari foarte fericiți, în opinia mea, este ambalajul. După ce despachetați din cutia clasică, veți obține o carcasă robustă cu plăci de aluminiu și " nituri ". În interior, veți găsi ceasul, care poate fi scos prin întoarcerea acestuia, și veți primi o carcasă separată cu design de cronometru.

Stylový ocelový kufřík odhalí nejprve hodinky v designové podobě stopek. Řemínek je ukrytý uvnitř.

Carcasa elegantă din oțel dezvăluie mai întâi ceasul sub forma unui cronometru. Cureaua este ascunsă în interior.

Baza neagră în care este așezat ceasul funcționează de la sine. Odată îndepărtat, îl puteți folosi ca un ceas de birou elegant. Dar alarma de pe el este doar decorativă, nu arată viteza sau altceva. Totuși, se simte dorința de a avea un tablou de bord autentic.

Hodinky jsou zasazeny do černé podložky, která samostatně může sloužit i jako stolní hodiny.

Ceasul este așezat pe o bază neagră, care poate servi și ca ceas de masă.

Și, în cele din urmă, sub ea se află o curea din piele neagră cu cusături, pe care poate fi pus ceasul. Dacă combinația de negru și galben a funcționat pe ceasul în sine, atunci în combinație cu cureaua este un deliciu estetic foarte decent. Pielea are, de asemenea, o căptușeală confortabilă din cauciuc.

Řemínek je z teletiny, s decentním prošitím a žlutým stehem na konci.

Cureaua este confecționată din piele de vițel, cu cusături subtile și cusătură galbenă la capăt.

Acest lucru ne aduce la design, care este foarte sportiv și asociat cu piloții de sex feminin. Negrul a fost o tendință în ultimii ani și, mai ales atunci când este combinat cu galben sau roșu, a fost un succes la toate mărcile. Finisajul culorii este realizat cu ajutorul tehnologiei PVD, așa că nu mi-aș face griji cu privire la rezistența culorii.

PVD tratament de suprafață al ceasurilor - întrebări frecvente
10.6.2024
PVD tratament de suprafață al ceasurilor - întrebări frecvente

Carcasa este orientată spre un finisaj mat, care se potrivește întotdeauna unei piese sportive. Personal, sunt încântat de dungile galbene și negre din ultimele 15 secunde ale lunetei bidirecționale, care seamănă cu marcajele de avertizare pentru obstacole permanente.

Și trebuie să subliniez, cu entuziasm, că acele se aliniau cu indecşii cu aceeași precizie cu care Dario a zburat prin tunel. Și nu doar acele pentru ora principală, ci și cronometrul. De asemenea, a fost frumos să văd cum secundarul central revine la zero într-o clipă după ce cronometrul a fost resetat. Dacă acul cronometrului se află în prima jumătate, se întoarce pe aceeași axă, iar dacă a trecut deja 30 de secunde, se întoarce în față.

Și apropo de cronometre. Acestea oferă o precizie de 1/5 de secundă, cu o capacitate de 30 de minute și sunt acționate de cele două butoane de sus. La fel ca un cronometru de buzunar clasic - stânga pentru a-l porni, opri, dreapta pentru a-l reseta. Manevrarea este plăcută, butoanele răspund imediat și cu siguranță nu se poate spune că sunt prea largi în mod inutil. Auzi acel clic frumos când pornești cronometrul.

Afișajul datei sare apoi la noua zi la miezul nopții, însă prima poziție a coroanei nu este folosită pentru setare, ci un buton special ascuns la ora șapte. Trebuie să îl apăsați (poate cu o scobitoare sau cu ceva subțire, dar în mod ideal nu ascuțit, pentru a nu zgâria inutil carcasa) și data va sări la ziua următoare.

Toate aceste funcții sunt asigurate de mecanismul automat H-31, construit pe Valjoux 7753. Rezerva de energie este de până la 60 de ore și, bineînțeles, îl puteți înfășura prin intermediul coroanei. Datorită cadranului deschis, puteți urmări nu numai mișcarea inerției, ci și acțiunea în timp ce cronometrul este în uz.

Nu este decorat într-un mod notabil, de exemplu, Hamilton a agățat punțile și a modificat rotorul, dar în rest nu vă așteptați la nimic mare acolo. Dar complicația cronografului în sine este destul de interesantă și necesită o anumită îndemânare în domeniul orologeriei pentru a face din ea o afacere tentantă.

Uvnitř běží automatický chronograph H-31 postavený na ETA Valjoux 7753.

În interior rulează cronograful automat H-31 construit pe ETA Valjoux 7753.

Probabil că cel mai surprinzător lucru după lăsarea întunericului este luminescența. Acest lucru este neobișnuit pentru indecşii orari, precum și pentru indecşii secundari. Dar nu toate. Vopseaua luminescentă evidențiază exact 43 de secunde - timpul în care Dario Costa a zburat prin tunel. Din acest motiv, acul secundar luminează și el, în locul celor mai tradiționale ace de ceasuri și minute. Totul pentru ca pilotul Costa să vadă exact ceea ce trebuie să vadă în tunelul întunecat.

Tomu se říká zaměřit se na detail.

Asta se numește concentrare pe detalii. Super-LumiNova pe acul cronografului și pe cele 43 de secunde (dar, logic, Costa nu a avut încă această versiune).

Aceasta este, de asemenea, o diferență față de modelul care, în rest, este practic același (l-am văzut în jurul anului 2014), dar era în piese din 1999 și nu avea legătură cu Dario Costa – luminozitatea de pe cadran nu indica cele 43 de secunde. Astfel, este o ediție limitată și mai exclusivistă, de numai 100 de bucăți.

În general, acesta este un model rafinat conceput în care Hamilton a acordat atenție fiecărui detaliu. Și așa ar trebui să fie. Mai ales când vorbim de un ceas de mare valoare.


În mare parte, însă, este un ceas frumos, indiferent dacă îl lăsați în forma sa de "cronometru" sau dacă decideți să îl purtați pe o curea. Singurul avertisment pe care l-aș avea pentru viitorii proprietari ar fi dimensiunea, deoarece este o carcasă din oțel de 46 mm și, prin urmare, este un ceas de alarmă adecvat.

În rest, însă, nu le pot reproșa nimic. Pentru cei care sunt în căutarea unui limitator interesant cu un cronograf mecanic și sunt aproape de acrobație, aceasta va fi o piesă absolut unică.

S-ar putea să vă intereseze: