» Blog » Citizen

Istoria cetățeanului

Taguri: Despre marcă | Citizen | Clasice | Tradiționale

Cum s-a transformat experimentul unui orfevrier din Tokyo într-una dintre cele mai mari companii din lume, cu 19.000 de angajați?

Citizen Historie

Kamekichi Yamazaki și primul său ceas de buzunar, calibrul 16

Evoluția companiei de când au fost fabricate primele ceasuri

În anii 1820, tânărul împărat japonez Hirohito a primit un cadou care l-a încântat foarte mult. Acest cadou a fost un ceas de buzunar realizat de bijutierul Kamekichi Yamazaki din Tokyo. La acea vreme, mărcile elvețiene dominau industria japoneză a ceasurilor, urmate de mărcile americane. Yamazaki a considerat că a venit momentul să înceapă să fabrice în Japonia ceasuri care să fie mai ieftine decât cele importate. Din acest motiv, el a fondat Institutul de cercetare a ceasurilor Shokosha în 1918, iar la sfârșitul anului 1924 a început să vândă primul lor produs, un ceas de buzunar cu calibrul 16, sub numele Citizen. Acest nume a fost dat ceasului și apoi companiei de către domnul Shinpel Goto, nimeni altul decât primarul orașului Tokyo, un prieten apropiat al domnului Yamazaki. El a ales numele Citizen pentru că se traduce prin cetățean, iar el dorea ca ceva atât de luxos cum erau ceasurile la acea vreme să devină disponibil pentru toată lumea. Din acel moment, Citizen a devenit o marcă de ceasuri.

císař hirohito a starosta tokya shinpel goto

Împăratul Hirohito și primarul orașului Tokyo, Shinpel Goto

Împăratul a fost foarte mulțumit că nu mai trebuia să depindă de ceasuri străine. De asemenea, a scris o scrisoare Institutului Shokosha în care lăuda calitatea și precizia acestora. În ciuda laudelor împăratului la adresa ceasurilor Citizen, ar fi prezumțios să credem că Japonia va deveni țara lider în producția de ceasuri. Dar exact asta s-a întâmplat. Hirohito era încă împărat în 1981 când Japonia a detronat Elveția ca cel mai mare producător de ceasuri. Aceasta este povestea ascensiunii companiei Citizen, care a culminat în 2001, când a produs un număr impresionant de 308 milioane de ceasuri și mișcări de ceas (unul din patru ceasuri produse). Acest lucru a depășit cu mult visul lui Yamazaki de a pune ceasurile la dispoziția tuturor.

vedoucí pracovníci Citizen v roce 1934

Directorii Citizen în 1934

Pe plan internațional, însă, Citizen pierdea teren la începuturile sale. Cea mai mare problemă era legată de producția de componente cheie, cum ar fi volantul, arcul de păr, scăparea etc., care erau prea mici pentru a fi produse pentru Japonia la acea vreme. Împreună cu Seikosha, care era numele original al ceasurilor Seiko, au rămas în urmă în comparație cu ceasurile elvețiene. În cadrul unui concurs internațional din 1923, unul dintre jurați chiar a remarcat: "Ceasurile japoneze nu corespund standardelor străine". Pentru a vă face o idee, precizia medie a competiției străine a fost de +-4 sec./zi, iar cea a ceasurilor japoneze a variat între 6 și 62 sec./zi. Și ca să se adauge la probleme, a venit al Doilea Război Mondial, care a fost devastator pentru industria orologieră japoneză.

Povestea brandului Bulova - Istoria în ceea ce au fost (cehii) primii
9.12.2022
Povestea brandului Bulova - Istoria în ceea ce au fost (cehii) primii

După război, însă, Citizen a început să înflorească din nou. Forța motrice din spatele acestui succes a fost noul președinte al companiei, Eiichi Yamada, care a înțeles că viitorul companiei depindea de expansiunea externă. În 1949, el a înființat o filială separată de vânzări și marketing pentru a se concentra pe piețele externe. De asemenea, a continuat să încerce să îmbunătățească tehnologia pentru a se apropia de Elveția, care ieșise și mai puternică din recentul război. Citizen a introdus astfel primul ceas cu dată din Japonia (1952), primul ceas Parashock rezistent la șocuri din Japonia (1956), primul ceas cu alarmă din Japonia (1958) și primul ceas rezistent la apă din Japonia (1959).

parashock a parawater

Ceasurile Parashock și Parawater

Parashock, care era numele ceasului rezistent la șocuri de la Citizen, a făcut senzație în Japonia. Această durabilitate a fost demonstrată prin mai multe exemple de cât de durabile erau cu adevărat. De exemplu, sub privirile a mii de oameni, Citizen a aruncat ceasuri dintr-un elicopter în fața gării din Kyoto, la un meci de baseball și în alte locuri - spre surprinderea tuturor celor care priveau, ceasurile au rezistat întotdeauna și au continuat să ticăie. Această ispravă a fost o lovitură de maestru de marketing și a sporit foarte mult încrederea în marcă, care a organizat mai multe performanțe similare, de exemplu cu Parawater - un ceas rezistent la apă. Acestea au fost plasate pe geamanduri special concepute, care au fost aruncate peste bordul unei nave în oceanul calm. Acestea au fost apoi remorcate pe toată durata călătoriei spre America de Nord. După un an, ceasurile au fost scoase și încă funcționau.

Test parashock

Ceasul Parashock testat prin aruncare din elicopter

Ceasuri cu cuarț de epocă

Odată cu inventarea mișcării cu cuarț, a început o nouă eră a industriei orologiere. Cristalul de cuarț oscilant a oferit ceasurilor o precizie incredibilă de o secundă pe săptămână, față de un minut pe săptămână, cât aveau ceasurile mecanice. Citizen a intrat pe piața ceasurilor cu cuarț în 1973 cu modelul Quartz Cryston. Apoi, un an mai târziu, cu modelul digital Quartz Cryston LC. După un deceniu de investiții în dezvoltarea de ceasuri electrice, Citizen a început în sfârșit să culeagă roadele. Recolta a început în 1975, Citizen obținând o premieră mondială în fiecare an până în 1981. De exemplu, cu cel mai precis ceas din lume, numit Quartz Crystron Mega, cu o precizie de 3 secunde pe an. Trebuie remarcat faptul că cuvântul Mega era potrivit, deoarece, pe lângă faptul că era mega-precis, era și mega-scump.

Cryston Mega

Cel mai precis ceas din lume în 1975, Cryston Mega

Următoarea piatră de hotar pentru Citizen a fost tehnologia solară. Prototipul din 1974 a fost un ceas cu o baterie cu cadmiu, dar era prea scump pentru producția comercială. Cu toate acestea, inginerii nu au renunțat și au continuat să lucreze la această tehnologie, ceea ce a dus la dezvoltarea unui nou tip de baterie din oxid de argint. Astfel, în 1976, Citizen a reușit să introducă primul ceas cu energie solară din lume, numit Crystron Solar Cell, cu mișcarea 8629-7j, cu o precizie de 15 secunde pe lună. Acest ceas a fost cu mult înaintea concurenței la vremea sa. Deși ceasurile alimentate cu energie solară nu au avut prea mult succes la început, dezvoltarea continuă a dat mari roade pentru Citizen două decenii mai târziu, cu tehnologia revoluționară Eco-Drive.

Citizen Crystron Solar Cell

Primul ceas alimentat cu energie solară, Citizen Crystron Solar Cell

În 1978, Citizen s-a alăturat competiției cunoscute sub numele de "războiul ceasurilor subțiri", care poate fi tradus liber ca "războiul ceasurilor subțiri". Acesta este un capitol lung și memorabil al erei cuarțului, în care au fost implicați principalii producători de mișcări cu cuarț Citizen, Seiko și producătorul elvețian ETA. Această bătălie a umplut titlurile ziarelor din întreaga lume. A sensibilizat publicul cu privire la ceasurile cu cuarț și a stabilit un nou standard - subtilitatea. Citizen a intrat în luptă cu modelul Quartz 790, primul ceas din lume cu o mișcare mai subțire de 1 milimetru, întregul ceas având o "grosime" de numai 4,1 milimetri. La doar câteva luni după lansare, Seiko a răspuns cu un ceas și mai subțire, care a consolidat și mai mult poziția Japoniei ca lider în noua tehnologie cu cuarț. Pentru a-și menține reputația de lider mondial, ETA a lansat un program de dezvoltare a celui mai subțire ceas din lume ca răspuns la provocarea japoneză. Apoi, în 1979, a introdus Delirium, primul ceas din lume care a depășit bariera de 2 milimetri, întregul ceas având o grosime de 1,98 mm.

nejtenčí solárně napájené hodinky na světě Eco-Drive One

Primul ceas Citizen din 1978 cu o mișcare mai subțire de 1 mm

Pentru a înrăutăți situația, Japonia a răspuns cu ceasuri și mai subțiri, ETA câștigând în cele din urmă războiul cu Delirium IV, care avea o grosime de 0,98 mm, dar care nu putea fi purtat din cauza subțirimii sale. Atunci când erau purtate, carcasa și mișcarea aveau tendința de a se îndoi și de a nu mai funcționa corespunzător. Poate că Elveția a câștigat războiul subțirimii, dar Japonia a câștigat războiul cuarțului. După cum am menționat mai sus, în 1981, anul următor introducerii de către ETA a modelului Delirium IV, Japonia a depășit Elveția în producție cu 108 milioane de unități față de 76 de milioane. Cursa pentru cel mai mare producător a fost astfel o afacere pur japoneză între Seiko și Citizen, Citizen conducând din 1986 până la sfârșitul secolului, pentru ca apoi să paseze ștafeta către Seiko.

După cum puteți vedea, Citizen nu este o marcă obișnuită, ci o marcă care stabilește tendințe și împinge limitele. Dovedește acest lucru chiar și astăzi, de exemplu, în 2011 au fost primii care au sincronizat timpul folosind sateliți GPS. Dar voi discuta despre tehnologia modernă într-un articol viitor. Mai jos încă cronologic momente importante ale Citizen.

1918 - Înființarea Institutului de cercetare a ceasurilor Shokosha.
1924 - Primul ceas de buzunar produs
1930 - Înființarea Citizen, numirea domnului Nakajima în funcția de președinte al companiei
1931 - Primul ceas de mână produs
1936 - Construirea fabricii Tanashi
1941 - Începe producția de mașini-unelte
1949 - Înființarea unei filiale separate de vânzări și marketing Citizen Trading
1952 - Producerea primelor ceasuri japoneze cu dată
1955 - Încep exporturile de ceasuri
1956 - Primul ceas de durată Parashock
1959 - primul ceas rezistent la apă Parawater
1966 - primul ceas electric X-8 din Japonia
1976 - Începe producția ceasului cu cuarț, primul ceas analogic, alimentat cu lumină Crstron Solar Cell
1995 - primul ceas Eco-Drive
2003 - primul ceas complet metalic, controlat prin radio, cu antenă încorporată
2011 - Primul ceas GPS cu energie solară din lume

Sursa: watchtime.com