» Blog » Garmin

Povestea Garmin - Compania care a fost creată la cină

Taguri: Despre marcă | Garmin | Smartwatch

20.5.2022 | 5 MIN

Garmin a fost fondată în timpul Revoluției de catifea și a fost una dintre puținele companii care se concentrează pe ceasuri smart de la începutul acestui mileniu. A cunoscut multe suișuri și coborâșuri de-a lungul anilor, dar este încă aici. Care este povestea cu Garmin?

O companie care a fost înființată din furie la cină

În 1989, Gary Burrel și Min Kao au fondat ProNav. S-ar putea crede că o companie atât de mare, pe care au numit-o mai târziu după prenumele lor, trebuie să aibă o poveste captivantă în spatele creării sale. Dar nu este chiar așa... Cei doi fondatori luau cina la restaurantul Red Lobster și s-au plâns de angajatorul lor (AlliedSignal) și de lipsa de interes a acestuia pentru tehnologia GPS. Așa că nu s-au gândit la nimic altceva decât să își ia economiile, banii de la familie și prieteni și să își înființeze propria companie. Idealul lor la acea vreme era să popularizeze GPS-ul și să schimbe lumea.

Garmin Smart Watches - Ghid de selecție
29.11.2022
Garmin Smart Watches - Ghid de selecție


Gary Burrel (vlevo) a Min Kao (vpravo).

Gary Burrel (stânga) și Min Kao (dreapta).

Chiar a doua zi, l-au angajat pe Clifton Pemble, care a proiectat o parte din primul software, iar mai târziu a devenit CEO și a creat Garmin-ul pe care îl cunoaștem astăzi. Dar să nu ne grăbim.

7 motive pentru care ar trebui să achiziționați Garmin Fenix 6
30.5.2022
7 motive pentru care ar trebui să achiziționați Garmin Fenix 6

Clifton Pemble. Zdroj. bizjournals.com

Clifton Pemble. Sursa: bizjournals.com

Și cum era în era pre-smartwatch?

În 1991, primul produs Garmin a fost un dispozitiv de navigație pentru cabina de pilotaj - GPS 100AVD. Și primul client? Armata americană. Un început bun, nu? GPS-ul devenea o mină de aur la acea vreme, iar Garmin dezvolta din ce în ce mai multe dispozitive.

  • 1995 - Vânzările Garmin depășesc 105 milioane de dolari
  • 1997 - Garmin a introdus primul dispozitiv auto
  • 1998 - Primul sistem de navigație auto StreetPilot
  • 1999 - Garmin creează navigația aeriană pentru AirCel
  • 1999 - Vânzările Garmin depășesc 233 de milioane de dolari
  • 2000 - Compania devine publică și își stabilește un nou sediu în Schaffhausen, Elveția

Până în 2000, Garmin a vândut peste 3 milioane de dispozitive GPS, a brevetat 35 de tehnologii GPS diferite și a angajat peste 1.200 de persoane. Tehnologiile sale GPS au fost utilizate peste tot - în aer (aviație), pe apă (dispozitive de navigație pentru nave) și pe uscat (navigație auto).

Noul mileniu, tehnologii noi

În 2001, Garmin a început să pătrundă într-un sector tehnologic nou, dar oarecum asemănător - electronicele purtabile. "Ne-am gândit că, dacă tot facem toate chestiile astea cu GPS, de ce să nu facem un produs GPS pentru alergători?" a reamintit actualul CEO al Garmin, Cliff Pemble, pentru revista Fortune.

În 2001, Forerunner 101, 201 și 301 au văzut lumina zilei. Forerunner 201 a fost primul ceas GPS care putea stoca datele de antrenament pe un computer, iar la acea vreme costa exact 160,70 dolari. Totuși, pe atunci, electronicele purtabile nu stârneau atât de multă vâlvă, deoarece ceasurile erau încă destul de mari, grele și, în plus, scumpe. În comparație cu industria auto, piața de electronice purtabile a fost irelevantă pentru Garmin.

Garmin Forerunner 201. Zdroj: wikimedia.com

Garmin Forerunner 201. Lățimea acestui model era de peste 8 cm. Sursa: wikimedia.com

iPhone și apoi Fitbit - un lucru pe care Garmin nu l-a luat în calcul

Lovitura uriașă a venit în 2004, când Apple a lansat primul său iPhone. De ce? Pentru că acest smartphone era mobil, era plin de funcții și avea hărți, inclusiv de navigație. Astfel, navigația auto a încetat să mai aibă sens pentru oameni. Și, din păcate, au încetat să mai aibă sens pentru Garmin.

Ca să vă faceți o idee, în 2007, navigația auto reprezenta 80% din vânzările Garmin. La sfârșitul anului 2019, acesta era de abia de 15%.

Garmin, care se scufundă, a început să se agațe de singurul pai promițător - dispozitivele GPS portabile. Timp de câțiva ani, au apărut noi modele de Forerunner și sistemul de ciclo-navigare Edge. Cu toate acestea, niciuna dintre ele nu a adus ceva asemănător unei revoluții. Mai degrabă, revoluția a venit în 2009 de la rivalul Fitbit. A lansat o brățară smart pentru urmărirea activităților zilnice și a devenit imediat lider de piață.

Un nou CEO vine și se concentrează în totalitate pe producția de smartwatch

Este foarte posibil ca tot ce avea nevoie Garmin să fie ceva nou. După ce Garry Burell a demisionat în 2004, Min Kao a părăsit și el compania în 2013, iar Cliff Pemble, care lucra la Garmin de aproape 25 de ani, a devenit CEO. Fiind un pasionat de alergare, a dorit să împingă compania cât mai departe posibil în domeniul smartwatches. Și cantitatea de noi modele a crescut rapid.

Seznam nositelných zařízení od Garminu. Přelom roku 2012 a 2013 značně rozšířil nabídku Garminu v tomto odvětví. Zdroj: Wikipedia

Lista de dispozitive portabile Garmin. Anii 2012-2014 au adus multe modele noi. Sursa: Wikipedia

Cliff Pemble descrie brățările smart de urmărire a activității – vivofit și vivosmart. ca fiind revoluționare. Acum, Garmin putea să se adreseze unui public țintă care varia de la "urmăritori de activitate" la alergătorii profesioniști cu adevărat exigenți. Odată cu această mișcare, livrările de electronice portabile ale Garmin au crescut cu 60%.Tržní kapitalizace Garminu od roku 2005 až doteď. Mezi léty 2000 až 2005 stihl Garmin vylétnou k oblakům a opět spadnout až na zem. Od roku 2015 už Garmin víceméně jen roste.

Capitalizarea de piață a Garmin din 2005 până în prezent. Între 2000 și 2005, Garmin a reușit să urce vertiginos și să cadă înapoi pe pământ. Din 2015, Garmin a fost mai mult sau mai puțin în creștere. Sursa: macrotrends.net

2015 - o recoltă de branduri de electronice portabile

Nu a fost vorba doar de Garmin, bineînțeles. Piața electronicelor purtabile a dat roade și pentru branduri precum Fitbit (evaluat la 10,6 miliarde de dolari în 2015). Apple a lansat și ea în suflet în 2015 cu ceasurile Apple Watches.

Fitbit aruncă prosopul și este cumpărat de Google

Dar vorbim de 2015. Au trecut patru ani, iar în 2019, acțiunile Garmin au crescut din nou cu 152%. În schimb, acțiunile Fitbit au scăzut cu 83%. Fitbit și-a retras steagurile și a fost cumpărat de Google pentru 2,1 miliarde de euro. Ceea ce înseamnă cu 8 miliarde de dolari mai puțin decât valoarea sa cu patru ani mai devreme.

De ce Garmin încă rezistă în fața concurenței mari?

Nici măcar binecunoscutele Apple Watches nu au reușit să pună la pământ Garmin. Cum este posibil acest lucru? Atât Fitbits, cât și Apple Watches erau mai bine echipate și capabile să susțină un public țintă mult mai mare decât Garmin. Și aici este problema. "Apple este un dispozitiv menit să satisfacă pe toată lumea. Garmin este un dispozitiv specific pentru anumite persoane", a declarat analistul Dougherty & Co. Charlie Anderson a declarat pentru revista Barrons.

Această idee este susținută și de directorul executiv al Garmin, Cliff Pemble: "Cred că cheia a fost diferențierea noastră. Am încercat să profităm de acele lacune de pe piață în care alții nu au o perspectivă sau un interes."

Și este adevărat. Pe lângă atleții începători și cei puțin avansați, Garmin se poate adresa și profesioniștilor. Fie că sunteți alergător, scafandru, jucător de golf, ciclist, marinar, înotător, șofer, aviator sau majoretă. Creează echipamente specifice pentru sporturi specifice.

Dar, dincolo de asta, popularitatea Garmin este, de asemenea, ajutată și de "munca în jurul" lor. În 2011, au fost primii care au permis utilizatorilor să descarce aplicația mobilă Garmin Connect, unde toate datele au fost copiate. Apoi, în 2014, au scos o aplicație secundară, Connect IQ, prin care au permis programatorilor terți să încarce aplicații pe ceas.