» Blog » Festina

Festina - un brand dinamic sau doar o modă strălucitoare?

Taguri: Despre marcă | Festina | Clasice | Fashion

| 9 MIN

Iubitorii înrăiți ai orologeriei tradiționale privesc Festina cu dispreț. Deși sparge topurile de vânzări, stăpânește marketingul și are o gamă largă de ceasuri, nu se vorbește despre ea pe forumurile de ceasuri. Este Festina de astăzi cu adevărat doar o bijuterie în formă de ceas sau există ceva mai mult în spatele mărcii cu o moștenire mixtă?

Tradiția nu dispare pur și simplu

Este tradiția îndelungată pe care un număr mare de mărci, nu numai de ceasuri, o indică cu mândrie astăzi. Poți să faci orice rahat de ceas pe care îl vrei, dar adaugă 100 de ani de istorie și ai un argument de vânzare ca un tunet. E ca și cum literele "since" ar fi un semn distinctiv al calității. Din fericire, Festina și-a câștigat locul la încheietura mâinii din multe alte motive, dar istoria este, de asemenea, o parte importantă a mărcii.

Videoclipul nostru:

Era anul 1902 și o nouă marcă de ceasuri era creată într-o mică fabrică de ceasuri din orașul elvețian La Chaux-de-Fonds, grație motto-ului "Festina lente" ("grăbește-te încet"). Sloganul a fost folosit inițial pe multe ceasuri cu pendul montate pe perete. Cuvântul Festina a fost gravat cu litere mici de aur pe cadranul ceasului de mână și a dat numele întregii mărci. Iar motto-ul original a devenit crezul companiei: "Festina încurajează graba în dezvoltarea tehnologiei și a designului, îndemnând în același timp la prudență în materie de calitate".

De-a lungul anilor, a schimbat de mai multe ori proprietarul. Pentru prima dată, în 1935, Willy Burkhard von Wilhelm a cumpărat marca. În 1975, are loc o a doua vânzare, de data aceasta către Georg Ulmann, iubitor de ceasuri. În tot acest timp, Festina a fost recunoscută pentru ceasurile mecanice ca purtător al tradiției elvețiene. Apoi vine anul revoluționar 1984, care schimbă pentru totdeauna direcția mărcii și a ceasurilor Festina...

Temperament spaniol

Antreprenorul spaniol Miguel Rodriguez a creat marca Lotus în 1981, care produce atât bijuterii, cât și ceasuri. Trei ani mai târziu, el a cumpărat Fest ina și a făcut astfel primul pas spre compania acum uriașă - Grupul Festina. Acesta din urmă reunește cinci branduri de ceasuri (Festina, Lotus, Jaguar, Candino și Calypso) și două branduri de bijuterii (Lotus Silver și Lotus Style). Rodriguez a prins și a înțeles valul cuarțului, iar din 1985 Festina a început să producă ceasuri de mână nu doar cu faze lunare, ci mai ales cu precizie de cuarț.

Festina Group se stala jedním z největších hodinářských gigantů

Grupul Festina a devenit unul dintre cei mai mari giganți din domeniul orologeriei

O expansiune căreia aproape niciun continent nu-i poate rezista. Festina cucerește topurile de vânzări nu numai în noua sa casă, Spania, ci și în Italia, Germania și în leagănul său, Elveția. Poate că Barcelona este sediul central al companiei, iar Cordoba, Spania, găzduiește un centru modern de fabricare a ceasurilor din aur, dar o parte din producția sa încă se mândrește cu certificarea "Swiss made". Aceasta denotă ceasurile care au cel puțin 60% din componente fabricate în Elveția (Festina are un centru de producție în Herbetswill, Elveția), iar asamblarea finală a ceasurilor trebuie să aibă loc tot acolo. Cu toate acestea, Festina produce ceasuri fabricate în Elveția doar în mod excepțional, în special în colecția specială Century edition, iar o nouă colecție Festina Swiss Made Capsule este așteptată la sfârșitul lunii mai 2019.

Deci, pentru a rezuma, Festina are un certificat de naștere elvețian, s-a adus în Spania și are o inimă în mare parte japoneză, în mare parte cu cuarț, care bate în interior.

Culori, strălucire și fețe familiare

Acest mix geografic original funcționează fără cusur, acum în peste 65 de țări din întreaga lume. Și este clar pentru Festina că, dacă vrea să continue să fie lider de piață, trebuie să se adapteze la clienții săi. De aceea, alege o strategie de marketing adaptată în mod corespunzător pentru fiecare țară. În SUA, de exemplu, unde este prezentă din 1996, a făcut posibilă vânzarea ceasurilor sale prin intermediul magazinelor de biciclete.

Pe lângă un design deloc subtil și care se joacă adesea cu toate culorile, pune accentul și pe campaniile de marketing în care nu se teme să investească. Este asociat cu celebrul actor Gerard Butler, care este ambasador al mărcii de mai mulți ani. După campania "TIME TO LIVE", a prezentat o nouă campanie în martie 2019, sub titlul "FESTINA ALWAYS FITS". Dacă acest actor hollywoodian cu rădăcini irlandeze este unul dintre preferații dvs., puteți urmări o serie de videoclipuri scurte care au ca scop să arate Festina ca fiind un ceas pentru orice situație din viață.

Pentru o lungă perioadă de timp, Festina a fost orientată în principal către modelele pentru bărbați. Exista un raport de 90/10 în vânzări, iar Festina pur și simplu nu se pricepea foarte bine la ceasurile pentru femei. Dar acest lucru s-a schimbat dramatic în urmă cu câțiva ani, iar Boyfriend și mai ales colecția Mademoiselle, care strălucește adesea cu cristale Swarovski, sunt acum în fruntea rafturilor. Eleganța, stilul și frumusețea sunt susținute în continuare de imaginea colecțiilor pentru femei, care an de an este Miss Franța, pentru 2019 Vaimalama Chaves.

Tvář dámské kolekce Miss France 2019

Imaginea colecției pentru femei Miss Franța 2019

Festina Boyfriend "Rainbow" - stilul Rolex și misiunea mondială de la Trinec
30.5.2022
Festina Boyfriend "Rainbow" - stilul Rolex și misiunea mondială de la Trinec

O atletă pasionată atât în ceea ce privește locuința, cât și stilul

Deși astăzi Festina este văzută în primul rând ca o marcă de modă, poate că nimic altceva nu este asociat cu ea la fel de mult ca sportul, și în special ciclismul. Timp de aproape un sfert de secol (din 1992 până în 2016), a fost cronometrul oficial al celei mai faimoase curse, Tour de France. În 1990, și-a fondat chiar propria echipă sportivă, care a urcat pe podium în 1994. O lumină puțin proastă a fost aruncată asupra grajdului ei patru ani mai târziu, când a izbucnit un scandal major de dopaj, iar Festina a fost exclusă din cursă. Dar acest lucru nu a afectat ceasul. Colecția anuală, numită după regina ciclismului, a fost foarte populară, iar designerii s-au distrat de minune. După ce Tissot a preluat titlul de "cronometror oficial" al Turului Franței în 2016, Festina a continuat fără probleme cu linia Chrono Bike. Aceasta din urmă continuă să fie inspirată de ciclism, iar ambasadorul liniei este fostul ciclist profesionist Richard Virenque.

Kolekce Chrono Bike 2019 má svého ambassadora

Ambasadorul colecției Chrono Bike, Richard Virenque

Dar nu doar Turul Franței este asociat cu Festina. De asemenea, logo-ul său poate fi văzut și în Turul Spaniei și continuă și în prezent să fie partenerul oficial al Giro d'Italia și al Turului Marii Britanii. În Republica Cehă, este sponsor oficial al Bikes for Life din 2016, unde are chiar și propria competiție de ciclism GoldSprints.

Și lista ar putea continua. Este implicat în multe țări și în multe sporturi - hochei, fotbal, baschet, maratoane sau BMX. La noi în țară, a fost partener al extraligii de hochei timp de mai mulți ani și susține în continuare HC Pardubice.

Festina Chrono Bike 2015 Tour de France

Bicicleta Festina Chrono 2015 Tour de France

Cum rămâne cu calitatea?

Festina se asigură că, în ciuda prețului accesibil, materialele și funcțiile sunt adecvate scopului propus. Așadar, nu trebuie să vă faceți griji că ceasul se va destrăma după ce îl purtați o perioadă de timp. Cu excepția seriei Titanium, unde se folosește titanul, carcasa și cureaua sunt fabricate din oțel 316L de înaltă calitate, în timp ce curelele sunt realizate în cea mai mare parte din silicon sau din piele sau material textilautentic. Gama Ceramic, introdusă în 2009, combină o tensiune oțel/ceramică care, mai ales la ceasurile de damă, arată impecabil. Ceramica are dezavantajul de a fi fragilă, dar acest lucru nu contează atât de mult pentru ceasurile de modă.

Desigur, chiar și un maestru ceasornicar mai face greșeli uneori, iar în trecut am avut ocazional alegerea nu tocmai fericită a unui material pentru curele care s-a pătat rapid. Din fericire, Festina este cunoscută pentru faptul că are grijă de clienții săi și cu siguranță nu dorește să își submineze reputația, așa că încearcă să evite astfel de "gafe" și, dacă acestea se întâmplă, să le corecteze rapid și să răspundă nevoilor clienților săi.

Folosește aproape exclusiv ochelari minerali. Safirul, care contribuie, de asemenea, la prețul mai mare al ceasurilor, poate fi găsit doar în unele ediții limitate, cum ar fi noul Chrono Bike 2019. Acest lucru este valabil și pentru unele colecții viitoare - Festina Swiss Made Capsule și ediția limitată (500 de bucăți) Full Black. Cu toate acestea, va trebui să așteptăm pentru aceasta, deoarece nu va apărea în Republica Cehă până la sfârșitul lunii iulie 2019. De asemenea, veți găsi sticla de plastic doar în anumite linii selectate, și anume în unele modele Retro și în linia completă Extra.

"Prețul nu se bazează pe aspect, ci exclusiv pe calitate." motto-ul actualului Festina

Ei bine, când vine vorba de mișcări, veți întâlni în proporție covârșitoare japonezii de la Miyota. Căutați-o în mișcări (colecția Automatic pentru bărbați) și în quartzuri. Putem întâlni elvețianul Ronda, de exemplu, în viitoarea colecție Swiss Made Festina Capsule, care va ajunge în Republica Cehă la sfârșitul lunii mai 2019.

În concluzie, Festina se ridică la înălțimea expresiei "calitate bună la un preț bun", care, deși puțin cam insipidă, se potrivește pur și simplu cu Festina. La urma urmei, cu greu s-ar descurca atât de bine dacă nu și-ar putea pune numele pe calitatea produselor sale.

Care este punctul forte al Festina?

Festina pare să fi renunțat la luxul supraevaluat și la etichetele de preț care încep de la 20.000 de euro. Nu a vrut să aibă totul la orice preț și a găsit mai degrabă un grup țintă specific pe piață - a țintit și a nimerit în țintă. Calitatea înaltă, stilul dinamic, designul modern și tendințele pe care nu numai că le ascultă bine, dar și le poate stabili ea însăși, fac din ea un brand ușor de vândut și chiar mai ușor de cumpărat.

Este ca și cum Festina a simțit că mulți oameni pur și simplu nu au nevoie să poarte în fiecare zi o bijuterie de ceas, ci un accesoriu practic, dar la modă, care (dar!) răspunde așteptărilor de calitate. Tocmai pentru ei își produce marca ceasurile. Să ai acasă mai multe ceasuri pentru diferite ocazii sau să le schimbi cu un model nou după doi sau trei ani este posibil datorită Festina chiar și pentru cei care nu au sume astronomice de bani în cont lună de lună.

"Oferiți oamenilor lucruri frumoase pe care le vor iubi, la un preț corect pe care și-l pot permite și sunt dispuși să plătească." Miguel Rodriguez

În afară de preț, marketing și aspect seducător, mai are un as în mânecă. Emoția. Căci Festina a reușit cu succes să creeze un sentiment de bine în rândul clienților săi. Fie că este vorba de o achiziție bună, de un portofel neîncăpător pentru un cadou pentru un partener, sau pur și simplu de un accesoriu arătos la încheietura mâinii lor. Festina în sine evidențiază dragostea, pasiunea, libertatea și un sentiment de atractivitate. Iar la acest cocktail este greu să nu cedezi.

Model z kolekce Mademoiselle je osázen stovkami krystalů Swarovski

Modelul din colecția Mademoiselle este încrustat cu sute de cristale Swarovski

Eterna întrebare: pentru cine este acest ceas?

Aici, întrebarea este mai degrabă una despre pentru cine nu este. Pentru că, datorită unei game foarte largi, o persoană care caută un ceas pentru o petrecere, pentru serviciu, care ține la designul modern și vrea să aleagă dintr-o gamă largă de culori și, cel mai important, vrea ceva care să-i reflecte personalitatea. În general, se poate spune că modelele pentru bărbați includ câteva piese pur sociale ( seria Automatic sau Classic), dar spiritul sportiv, un pic de extravaganță și cei cărora nu le este teamă să iasă, cum se spune, în evidență din mulțime.

Dacă doamnele sunt în căutarea unor modele extrem de elegante, nu va fi o căutare zadarnică. Liniile Extra sau Classic se caracterizează prin stilul lor simplu, dar ceea ce este tipic pentru Festina și ceea ce a făcut-o atât de populară în rândul femeilor este tocmai faptul că ceasul devine bijuterie - la modă, frumos, în multe variante, răspunzând la "ceea ce este la modă", cu strălucire. Asta își dorește Festina - să le facă pe posesoarele ceasurilor sale să se simtă speciale, atrăgătoare, cool și proaspete. Acesta este principalul său argument de vânzare, unul de care nu se rușinează și pe care îl expune spre admirație.

Așadar, pentru a răspunde la întrebarea inițială din introducere, putem spune cu siguranță că Festina este ambele - un brand modern și dinamic, care nu se rușinează de istoria sa, dar care a făcut din eticheta "fashion" cel mai mare plus al său. Dar, să fim sinceri, dacă doriți o mișcare ticăloasă de care să vă bucurați, îndreptați-vă spre un Certina, Seiko sau Hamilton. Dacă doriți un ceas care să creeze un "efect wow" în rândul cronomanilor, pur și simplu nu îl veți găsi la Festina. Dar dacă vedeți un ceas Festina și vă gândiți "Ăsta e cel potrivit!", mergeți la el. Nu trebuie să vă fie rușine cu Festina.

Speciální edice Chrono Bike 2019

Ediție specială Chrono Bike 2019