Brandul Junghans este un brand relativ nou la noi, pe Bezel.ro, l-am primit cu puțin timp în urmă. Cu atât mai curios am fost de cronograful automatJunghans Max Bill Chronoscope 27/4003.46într-un concept minimalist.
Compania germană Junghans are o tradiție îndelungată în fabricarea de ceasuri. La începutul secolului trecut era unul dintre cei mai mari producători, având peste 3.000 de angajați și o producție de peste 3 milioane de mașini pe an. De asemenea, a avut și câteva premiere la activ, cum ar fi primul ceas care a fost controlat prin semnal radio.
În 1961, compania și-a unit forțele cu un designer pe nume Max Bill, care a proiectat întreaga colecție. Aceasta onorează principiile funcționaliste ale școlii Bauhaus, pe care a studiat-o artistul. Colecția aderă și astăzi la aceste principii. În 2018, ceasul a câștigat prestigiosul premiu Red Dot pentru acest design. Și din această linie provine piesa pe care am expus-o. Mai exact, este vorba despre un cronoscop Junghans Max Bill Chronoscope cu numărul de referință 27/4003.46.
Particularitatea și semnul distinctiv al acestei colecții este cadranul, care domină partea din față a ceasului și se extinde până la marginea carcasei. În cazul nostru, este argintiu, cu indecșii și numele companiei imprimate în negru. Există două scale, una pentru minute și cealaltă pentru ore.
La poziția 3 se află o fereastră pentru dată. Există, de asemenea, două sub cadrane, cel superior servește ca numărător de minute, iar cel inferior ca numărător de ore pentru cronograf.
Marginea cadranului este ușor curbată în jos, la fel ca și capetele acelor de minut și ale acelor centrale ale cronometrului, așa cum aveau ceasurile vechi. Întregul efect este îmbunătățit de cristalul de safir convex. Datorită acestui element, ceasul vă oferă un gust al anilor '60 în care a fost proiectat acest concept.
Acele sunt argintii și, deși sunt strălucitoare, ca și cadranul, ora este perfect lizibilă. În plus, acele orelor și minutelor sunt echipate cu vopsea luminescentă. De asemenea, găsim un punct luminos la indecșii 3, 6 și 9. Există două puncte la poziția 12.
Celălalte părți ale ceasului, care sunt vizibile, sunt realizate din oțel inoxidabil lustruit. În partea dreaptă se află butoanele pentru controlul cronografului și, în mod clasic, între ele se află coroana, care are trei poziții. Aceasta din urmă nu este înșurubată, dar acest lucru nu este nici măcar obișnuit la un ceas social.
În partea inferioară a ceasului este capacul, care este fixat cu 5 șuruburi. Pe capac, pe lângă literele standard și seria ceasului chiar în centru este situată semnătura artistului.
Diametrul întregii carcase este de 40 mm și chiar și pe o încheietură îngustă, ceasul se potrivește și arată bine.
Ceasul este echipat cu o brățară din plasă. Îmi place acest tip pentru că este plăcut de purtat, aproape nemuritoare și nu este atât de grea ca la o brățară clasică din oțel. Cu toate acestea, are un mare dezavantaj, și anume că este o capcană pentru praf. De aceea, este indicat să fie curățată din când în când de un ceasornicar.
Mecanismul care ticăie în interior este etichetat Junghans J880.2. Practic, este un Valjoux 7750 modificat estetic. De asemenea, producătorul a ales să nu prezinte secundele pe acest ceas. Personal, aplaud această decizie. din aest motiv pe ceas se află doar doauă subcadrane, ceea ce îl face mai clar. Și să recunoaștem, puțini dintre noi au timp să se ocupe de secundele în timpul zilei?
Mecanismul în sine este un "deținător" testat în timp și bine pus la punct, care, în condiții normale de utilizare, va solicita service o dată la 6-8 ani. Din cauza rotorului mai greu cu înfășurare automată, șocurile și loviturile mari nu-i sunt prielnice și aș evita utilizarea excesivă a înfășurătoarelor, ceea ce este valabil pentru ceasurile mecanice în general.
În general, sunt încântat de acest ceas. Dacă vă place un design simplu și minimalist, care să evoce o perioadă în care ceasurile erau încă proiectate cu un creion în mână, nu veți da greș.
Singurele dezavantaje pe care le văd la acest ceas sunt brățara din plasă menționată mai sus și tendința acesteia de a se umple cu praf, precum și faptul că întreaga parte frontală este practic un geam bombat care va fi primul vizat în cazul unor lovituri sau zgârieturi. În rest, nu am de ce să mă plâng.
Este posibil să fiți interesat în continuare:
Ne pasă de confidențialitatea dvs.
Utilizăm cookie-uri pentru a asigura funcționalitatea site-ului web și, cu acordul dumneavoastră, pentru a personaliza conținutul site-ului nostru web. Făcând clic pe butonul "Înțeleg", sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor și cu transferul datelor privind comportamentul pe internet pentru afișarea de publicitate direcționată pe rețelele sociale și pe rețelele de publicitate de pe alte site-uri.