Tissot are un nou Tur al Franței pentru 2022 - La ce ne putem aștepta?
Taguri: Prezentare | Tissot | Pentru bărbați | Clasice | Tradiționale
26.5.2022 | 4 MIN
În fiecare an așteptați cu nerăbdare să vedeți tradiționalele mașini sport galbene și negre din Turul Franței și așteptați cu nerăbdare să vedeți cum Tissot se va ocupa de ele de această dată? Avem deja informația, așa că nu vă ținem în suspans: vă prezentăm ediția specială Tissot T-Race Cycling Tour de France 2022!
Poate cea mai importantă întrebare pe care o analizăm în fiecare an este în ce linie va include Tissot noua ediție a Tour de France. Anul trecut, elvețienii ne-au încântat cu un ceas din noua linia Supersport și, după cum mulți dintre voi vă veți aminti, a fost o adevărată explozie, iar ceasul s-a vândut mai repede decât s-ar fi așteptat cineva. Poate piesa din acest an să ofere aceeași performanță?
Ediția de anul trecut a Tissot Supersport Tour de France 2021.
Tissot este cronometrorul oficial al celei mai faimoase curse de ciclism, Turul Franței, din 2016 (înainte, titlul a fost deținut de compania spaniolă Festina). De atunci, a lansat în fiecare an o ediție specială în designul iconic galben și negru (culorile TdF) și cu detalii pe care designerii le folosesc ca referință la ciclism.
Anul acesta, Tissot a revenit la linia T-Race, care a stat la baza unor ediții anterioare. Nu este surprinzător faptul că linia și-a luat numele tot de la curse (race = cursă).
Rularea pe asfalt și un design mai discret
Spre deosebire de modelul Supersports de anul trecut, care a atras atenția asupra unui aspect elegant și modern, combinând accente galbene și albe, anul acesta Tissot se află pe un "val ceva mai întunecat". De ce? Designul este în continuare foarte sportiv și atrăgător, dar culoarea galbenă iconică lipsește cu desăvârșire. Carcasa (PVD negru) și cureaua au primit, de asemenea, un aspect complet negru.
Ceasul arată un pic mai serios și atrage atenția asupra cursei într-un mod mai rafinat, cu cel mai important element - contragreutatea galbenă a acului secundar sub forma unei biciclete - care iese în evidență de pe cadranul negru al ceasului mult mai mult decât înainte. Galbenul se repetă doar pe coroană.
Turul Franței începe vineri, 1 iulie 2022, primele trei etape vor avea loc în Danemarca, urmate de etape în nordul Franței, Belgia și Alpii elvețieni și francezi. Cursa se îndreaptă apoi spre Pirinei, unde va avea loc lupta finală pentru tricoul galben și clasamentul general.
Și acum, detaliile, pe care le veți observa după ce vă veți bucura de priveliștea acestei contragreutăți impresionante. Textura cadranului amintește de asfalt, ceea ce cred că este probabil cel mai amuzant element al ceasului - roata galbenă pare că se mișcă efectiv pe șosea și pun pariu că este un spectacol destul de eficient în mișcare.
Observăm o referință directă sub forma logo-ului TdF de pe cadran, ale cărui margini seamănă subtil cu niște dinți de angrenaj.
Logo-ul Turului Franței și detalii despre ciclism. Observați că structura coroanei seamănă chiar și cu o anvelopă.
Forma unghiulară a inelului lustruit al capitolului seamănă cu janta interioară a unei biciclete, iar butoanele cronografului (cronometru) se inspiră clar din manetele de frână de pe ghidon. Îmi imaginez că, atunci când opriți cronometrul în timpul cronometrării, veți simți că ați frânat literalmente mâna cronometrului.
Cronometrul măsoară timpul cu o precizie de 1/10 de secundă, cu o capacitate maximă de 30 de minute și cu posibilitatea de a măsura timpul dintre ele. Timpul este urmărit de un ac secundar mare, care vă va arăta viteza medie pe scara tahimetrică internă (secundarul va funcționa apoi pe un cadran secundar la ora 6).
Materiale și standard parametric ridicat
Desigur, durabilitatea este, de asemenea, importantă în cazul ceasurilor sport. Aici întâlnim în mod tradițional rezistența la apă de 100M, cu care nu trebuie să vă fie teamă să mergeți la apă (sau în apă), iar cadranul este protejat de un cristal de safir practic imposibil de zgâriat. Acesta are un strat anti-reflexie, ceea ce este cu siguranță util în cazul safirului, care tinde să arunce strălucirea în soare. Mai ales dacă doriți să vă bucurați de acel cadran "asfaltat" de afară.
Cureaua din piele (piele de vacă) ar trebui să fie, de asemenea, mai durabilă, cu perforații care permit pielii de sub curea să "respire" mai bine, ceea ce este o caracteristică tipică pentru ceasurile sport. Stratul inferior este realizat din material sintetic. Se potrivește perfect ceasului, dar dacă doriți să schimbați puțin aspectul, este foarte ușor să faceți acest lucru, deoarece Tissot oferă aici un sistem quick release cu eliberare rapidă.
Diametrul carcasei este de 45 mm, deci ceasul nu este chiar o piesă mică.
În interior funcționează mecanismul cu quartz ETA G10.212 (alimentat cu baterii), care are o precizie de ±10 secunde pe an. Aici veți fi mulțumit și de funcția EOL (end of life), care vă avertizează atunci când bateria este pe sfârșite.
Și asta este tot din informațiile pe care le știm până acum. Vom reveni la modul în care ceasul va arăta în realitate, cum se va purta și cum se va simți aici, odată ce va ajunge la noi în această vară. Și abia așteptăm. Ce părere aveți despre el?